Carla Boom

Functie: Secretaresse

werkzaamheden
  • Binnenkomende telefoon
  • Klanten ontvangen  
  • Agendabeheer 
  • Social media
  • Debiteurenbeheer

Welkom

Samen met Jolanda vormen wij het Secretariaat. Als u ons belt krijgt u meestal mij of Jolanda aan de telefoon. Naast mijn rol als receptioniste heet ik u ook van harte welkom bij ons op kantoor. Vooral het klantencontact vind ik erg prettig. Verder draag ik zorg voor het debiteurenbeheer en alles op Social Media. Ik ben sinds 2009 werkzaam bij HBS en in mijn vrije tijd ga ik graag wandelen met mijn honden en fitnessen.
 

Elise Talboom

Functie: Assistent – accountant

werkzaamheden
  • Samenstellen Jaarrekeningen
  • Verwerken van administratie
  • Ondersteunen van ondernemingen met hun administratie

Ik ben Elise en werk als assistent-accountant. Voorheen werkte ik op een financiële afdeling van een aannemingsbedrijf, om daar door te groeien naar het accountantskantoor, in dit geval dus bij HBS. Ik volg op dit moment nog een studie voor HBS accountancy te Arnhem. Persoonlijk zoek ik altijd naar perfectie, naar juistheid en naar actuele informatie. Samen met de klant kijken naar alle mogelijkheden om samen problemen te voorkomen of op te lossen.

Ik heb een hele mooie hobby in de vorm van paardensport met name de eventing, wat ik ook met volle overgave doe. Deze sport vergt discipline, uithoudingsvermogen, durf, maar ook een bepaalde verbetenheid. Deze factoren zijn ook van toepassing in mijn dagelijkse werk.
 

Carlet Bimbergen

Functie: Assistent – accountant

werkzaamheden
  • Samenstellen Jaarrekeningen
  • Verwerken van administratie
  • Ondersteunen van ondernemingen met hun administratie

Als assistent-accountant bestaan mijn dagelijkse werkzaamheden uit het samenstellen van jaarcijfers en het ondersteunen van klanten bij het verwerken van de administratie en bedrijfseconomische problemen en uitdagingen. In 2017 heb ik de opleiding HBO bedrijfseconomie aan Avans Hogeschool te ’s-Hertogenbosch afgerond. Ik ben toen gestart als Junior Acceptant Hypotheken en heb die kennis meegenomen naar het accountancy vak.

In mijn vrije tijd ga ik graag met vriendinnen naar festivals, een hapje eten of een drankje doen. Ook ben ik met enige regelmaat in de sportschool te vinden.

Ellen Schukkink

Functie: Loonadministrateur

werkzaamheden
  • Salarisverwerking en alle daarbij komende zaken
  • Advies en begeleiding rondom personeelsbeheer
  • Begeleiding bij het opstellen van arbeidscontracten bij ontbinding arbeidsrelatie 
  • Advies en begeleiding subsidie mogelijkheden
  • Ondersteuning bij functioneringsgesprekken
Betrokken medewerkers zorgen voor tevreden klanten.
Als ondernemer zal u zich dan ook bezighouden met het managen van het talent dat in uw bedrijf aanwezig is. In een schaarse arbeidsmarkt is het niet altijd eenvoudig om de juiste talenten te vinden, te binden en te boeien.

Dit begint met een correcte en tijdige betaling van het salaris, want dat is natuurlijk essentieel. Bovendien wilt u ook controle hebben over de loonheffingen en sociale verzekeringspremies.
Samen met mijn collega’s verzorg ik uw periodieke mutatie in de loonverwerking en zorg voor tijdige afhandeling van de aangiftes bij de Belastingdienst en verzekeraars.

Maar daarmee is het nog niet gedaan. Want er zal ook gekeken moeten worden naar uw volledige arbeidsvoorwaardenpakket; voldoet dit aan de actuele wettelijke- of CAO normen, is het marktconform en competitief binnen de branche, past het voor uw onderneming en stimuleert het uw medewerkers.

Ik ben opgeleid tot HR professional en werk al jaren met veel passie en enthousiasme in het bedrijfsleven, waarvan de laatste 10 jaar binnen de accountancy branche. Mijn ideaal is het ontzorgen van onze opdrachtgevers op het gebied van alle personeelsvraagstukken in elke fase van het traject dat een medewerker in uw organisatie doorloopt; de instroom, doorstroom, en uitstroom. Dit doe ik door bijvoorbeeld het opstellen van functieprofielen, assistentie bij werving & selectie, ondersteuning bij verzuimmanagement, het implementeren van een beoordelingstraject of advies en ondersteuning bij (gewenste of ongewenste) ontslagtrajecten.

Heeft u behoefte aan HR advies of wilt u eens een klankbord om over uw personeelskwesties te sparren?  Ik ben graag uw sparring partner en voorzie u van advies op maat of praktische ondersteuning.
 

Kristel Peters

Functie: Loonadministrateur

werkzaamheden
  • Salarisverwerking en alle daarbij komende zaken
  • Advies en begeleiding rondom personeelsbeheer
  • Begeleiding bij het opstellen van arbeidscontracten of ontbinding arbeidsrelatie
  • Advies en begeleiding subsidie mogelijkheden
  • Ondersteuning bij functioneringsgesprekken
Ik ben actief op de loonadministratie bij HBS. Ooit elders begonnen op de fiscale afdeling na mijn studie fiscale economie. Ik kreeg daar steeds meer te maken met arbeidsrecht en ben daardoor de pdl opleiding gaan volgen en op de loonafdeling terecht gekomen en nu dus werkzaam bij HBS. Het werk bevalt mij enorm goed, het samenwerken met de collega’s en het contact met de cliënten. Vooral mijn achtergrond vanuit fiscaal oogpunt helpt mij u te ondersteunen vanuit een breed kader.

Ik woon samen met mijn gezin in het mooie Grave. In mijn vrije tijd ga ik vaak varen en ga 2 keer per week naar de sportschool.

Dennis Janssen

Functie: (Aspirant) Loonadministrateur

werkzaamheden
  • Salarisverwerking
  • Loonstroken opstellen
  • Aanleveren van gegevens bij externe partijen
  • Verrichten van loonaangiftes
  • Ondersteuning rondom arbeidscontracten

Ik ben Dennis, werkzaam op de loonadministratie bij Hendriks van Bergen & Smulders en momenteel bezig met de opleiding PDL.
Samen met twee collega’s verzorgen wij de werkzaamheden op de loonadministratie, waar wij altijd op zoek zijn naar de juiste en beste oplossing voor onze cliënten als het gaat over de vaststelling van de hoogte van het inkomen, de toepassing van de CAO en de afwikkeling rondom pensioen. Het vak blijft dynamisch en afwisselend en vooral het vele contact met de klant is belangrijk voor een goede samenwerking.

Verder ben ik actief als voetballer, en geef ik trainingen aan verschillende jeugdteams. In mijn vrije tijd breng ik graag tijd door met mijn familie en vrienden.
 

Freek van Bergen

Functie: Assistent – accountant

werkzaamheden
  • Samenstellen Jaarrekeningen
  • Verwerken van administratie
  • Ondersteunen van ondernemingen met hun administratie

Ik ben Freek van Bergen, heb de HBO accountancy volledig afgerond en werkzaam als assistent-accountant bij Hendriks van Bergen & Smulders.Mijn doelstelling is altijd gebaseerd op het zoeken naar de beste ondersteuning voor u als ondernemer. Vooral op het gebied van data verwerking en kennisoverdracht op het gebied van software en verbetering van het proces in combinatie tot winstoptimalisatie. Daar zit mijn drive en mijn passie. Om u ook in de toekomst te kunnen blijven ondersteunen, volg ik de opleiding tot AA-accountant.

Naast deze pittige opleiding, ben ik graag sportief bezig en voetbal ik elke week, tennis en doe graag aan fitness. Daarnaast heb ik een hele fijne vriendengroep, waar ik graag mee optrek.

Rowan Cremers

Functie: Fiscalist

werkzaamheden
  • Verzorgen aangifte inkomenstenbelasting en vennootschapsbelasting
  • Fiscale adviezen
  • Bezwaar- en beroepschriften

Ik ben werkzaam als fiscalist bij Hendriks van Bergen & Smulders. Ik verzorg met name aangiftes inkomstenbelasting en vennootschapsbelasting. Daarnaast help ik klanten graag verder met vragen. Niet alleen op het gebied van inkomstenbelasting en vennootschapsbelasting kun je bij mij terecht, ook voor andere fiscale vraagstukken (bijvoorbeeld toeslagen) bent u bij mij aan het juiste adres.

Klantencontact is voor mij erg belangrijk. Voordat ik ben gaan werken heb ik mijn hbo opleiding Fiscaal Recht en Economie gevolgd aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN). Daarna ben ik door gaan studeren op de Universiteit van Tilburg om ook mijn master-diploma te behalen voor de studie Fiscaal Recht. Na mijn hbo studie heb ik ook mijn master studie met goed gevolg af kunnen ronden.

Naast werken, ben ik een voetballiefhebber. Ik kijk graag voetbal, het liefst in een stadion, waar dan ook. Daarnaast is het altijd gezellig om met vrienden wat te drinken of op stap te gaan.

Erwin van Erp

Functie Accountant Administratie-consulent

werkzaamheden
  • Beoordelen en samenstellen jaarrekeningen
  • Ondernemersadvies
  • Bedrijfsplan / prognose
  • Compliance officer

Als accountant ben ik op de eerste plaats aanspreekpunt voor onze relaties. Graag adviseer ik hen op diverse gebieden zoals personele zaken, fiscale actualiteiten en brancheontwikkelingen. Alhoewel het samenstellen van jaarrekeningen een belangrijke taak blijft , kijken we steeds vaker vanuit de actuele cijfers naar de toekomst. Het opstellen van prognoses en begrotingen is mij zeker niet vreemd. Binnen onze organisatie maken we daarbij gebruik van handige cloudoplossingen die ons en onze relaties daarbij helpen. Voor dat laatste, cloudoplossingen, automatisering en techniek ben ik binnen ons kantoor degene die daarin het voortouw neemt. Omdat we als MKB kantoor snel en flexibel zijn, kunnen we makkelijk inspelen op nieuwe technologische ontwikkelingen. Te denken valt aan het digitaal deponeren van jaarrekeningen wat wij al sinds boekjaar 2013 doen. Tevens hebben wij de mogelijkheid om middels bankenrapportage uw jaarrekening volledig digitaal (niet PDF) aan te leveren bij uw bank.

Tot slot heb ik binnen ons kantoor de functie van Compliance Officer en ben daarmee verantwoordelijk voor de kwaliteitsbewaking binnen ons kantoor. Als kantoor vallen wij onder de regels van onze beroepsorganisatie Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants (NBA). Wij verrichten tevens wettelijke controles van jaarrekeningen uitvoeren en vallen daarom ook onder het toezicht van de Autoriteit Financiële Markten (AFM).

Buiten mijn werk zet ik mij ook graag maatschappelijk in. Bij stichting Oss Cultureel neem ik zitting in het bestuur. Via de zangschool Brabant Talent bied deze stichting jonge talenten een podium en een gedegen muzikale opleiding. Daarnaast maakt de stichting onder leiding van diverse professionals al jaren prachtige musicals en zoekt en legt zij verbindingen met haar productie die tweejaarlijks langs de oevers van de maas plaatsvindt onder de naam “Oeverloos”.

In mijn vrije tijd probeer ik ruimte te maken om af en toe te golven en met mijn gezin leuke dingen te doen. Dat kan een dagje naar het strand zijn, shoppen in een gezellige stad of een bezoek aan een museum. Met de museum jaarkaart heb ik ontdekt dat er diverse kleine en grote musea zijn die voor jong en oud het bezoeken waard zijn.

Jaap van Ooijen

Functie: Fiscaal jurist

werkzaamheden
  • Verzorgen aangifte inkomenstenbelasting en vennootschapsbelasting
  • Fiscale adviezen
  • Bezwaar- en beroepschriften
  • Adviezen inzake ondernemingsvormen
  • Ondernemings- en arbeidsrecht

Opstellen, ondersteunen en begeleiden van uiteenlopende contracten op juridisch gebied, rekening houdend met fiscale wetgeving en mogelijkheden. Overleg, uitleg en meedenken met optimale vastlegging van zaken. Dat zijn de disciplines waarbij ik u heel graag wil ondersteunen. Daarnaast is het van groot belang voor een correcte maar constructieve houding rondom de vastlegging van fiscale belastingen.

Mijn positieve gedachte: Benader het leven positief en geniet van alle mooie dingen die tijdens het leven op je pad komen. Neem de tijd voor de tegenslagen die je ondervindt, Als je ze positief benadert en er de tijd voor neemt, kom je er sterker uit.

Een van mijn hobby’s is koken. Ik kijk graag een film en hou ook van een goed boek. Ik heb graag direct contact met klanten, ben communicatief vaardig en sterk in het overreden van mensen als het gaat over het maken van de juiste keuzes.

Arjan Overdulve

Functie: Assistent – accountant

werkzaamheden
  • Samenstellen Jaarrekeningen
  • Verwerken van administratie
  • Ondersteunen van ondernemingen met hun administratie

Ik kom graag een keer bij u langs om van gedachten te wisselen en u op administratief gebied te begeleiden en te adviseren. Een rustige wijze van communiceren en inhoudelijke kennis van ons (online) boekhoudpakketten maken mij tot een prettig aanspreekpunt voor onze cliënten. Na mijn studie aan de universiteit van Tilburg, ben ik sinds 2006 werkzaam in de accountancy. Ik ben 7 jaar werkzaam geweest bij regionale accountantskantoren. In maart 2013 heb ik de overstap gemaakt naar HBS en heb ik mijn theoretische opleiding Masterclass Accountant-Administratieconsulent afgerond. Naast mijn werk probeer ik ook nog tijd te maken voor fitness, golfen en koken.

Erik den Brok

Functie: Assistent – accountant

werkzaamheden
  • Samenstellen Jaarrekeningen
  • Verwerken van administratie
  • Ondersteunen van ondernemingen met hun administratie

Als assistent-accountant ondersteun ik u graag op administratief gebied. Het samenstellen van jaarrekeningen en tussentijdse cijfers en het bijwerken en onderhouden van administraties behoren tot mijn dagelijkse werkzaamheden. Momenteel ben ik bezig met een HBO deeltijdstudie Accountancy.

Verder ben ik mijn vrije tijd ook actief als vrijwilliger. Naast zelf actief voetballen, ben ik daarnaast ook nog jeugdtrainer en zit in het bestuur van de voetbalclub waar ik lid van ben. Daarnaast ga ik graag met vrienden naar de kroeg of op stap.

Gerda van den Hurk

Functie: Assistent – accountant

werkzaamheden
  • Samenstellen Jaarrekeningen
  • Verwerken van administratie
  • Ondersteunen van ondernemingen met hun administratie

Sinds 2000 ben ik werkzaam bij HBS als assistent-accountant. Mijn werkzaamheden bestaan voornamelijk uit het opstellen van jaarcijfers. Daarnaast houd ik mij bezig met het opstellen van tussentijdse cijfers, het begeleiden van klanten op administratief gebied en het adviseren van klanten door deze met regelmaat te bezoeken om op locatie te sparren. Na mijn middelbare school heb ik de opleiding HEAO bedrijfseconomie afgerond en in 2006 heb ik de opleiding HEAO fiscale economie afgerond.

Sinds het halen van het diploma HEAO Bedrijfseconomie ben ik werkzaam in de accountancy. Juist het samenwerken met de klant is het mooie van dit vak. Ook als assistent is het belangrijk dat de kreet “de assistent die je kent” kan worden uitgesproken.

In mijn vrije tijd kan ik genieten van mijn tuin en hond en de mooie wandelingen.

Henrie van Bergen

Functie: Accountant Administratie-consulent

werkzaamheden
  • Beoordelen en samenstellen Jaarrekeningen
  • Ondernemersadvies
  • Bedrijfsplan / prognose

Bedrijfsvoering en bedrijfsorganisatie. Twee belangrijke zaken die belangrijk zijn voor een succesvol bedrijf. Maar hoe doe je dat? En nog belangrijker, wanneer schakel je bij en wat ga je daarin veranderen om ook telkens voor de toekomst weer voorbereid te zijn. Of groei je en wordt je controle plichtig. Ook dan is het van groot belang je bedrijf onder control te hebben. Ik ben dan graag uw helpende hand.

Mijn positieve gedachte: ‘Zorg dat het leven naar je lacht.’ Belangrijke pijlers daarbij zijn respect, belangstelling en eerlijkheid. In mijn vrije tijd gaat mijn aandacht in eerste instantie uit naar mijn vrouw en drie kinderen. Daarnaast doe ik aan tennis en fitness. Ik maak deel uit van het bestuur van stichting Hoessenbosch, die als doel heeft de mogelijkheden van het gelijknamige openluchttheater verder te ontwikkelen en te laten ontplooien op een van de mooiste plekjes van het Maashorst. Bij stichting Knollenrijk ben ik actief in meerdere commissies binnen het Berghemse carnavalsgebeuren.

Gerco van Els

Functie: Accountant administratie-consulent

werkzaamheden
  • Beoordelen en samenstellen Jaarrekeningen
  • Ondernemers advies
  • Bedrijfsplan / prognose
  • Lid van controle team

“U moet te allen tijde kunnen vertrouwen op een juiste vastlegging van boekhoudkundige zaken, een correcte en volledige aangifte omzetbelasting en helder inzage krijgen in de ontwikkelingen van uw bedrijf”. Deze uitdaging is mijn vak en daar heb ik voor geleerd. Zo ook voor controlewerkzaamheden. Wij hebben een apart team, waar ik deel van uitmaak, die controle werkzaamheden uitvoeren voor klanten die controle plichtig zijn.

Als stagiair ben ik bij Hendriks van Bergen & Smulders begonnen, om uiteindelijk de HBO studie Accountancy af te ronden. Daarna ben ik in vaste dienst gekomen en verder gaan studeren voor de post-HBO opleiding AA, welke ik reeds heb afgerond waardoor ik de AA-titel mag dragen. Ook heb ik mijn opleiding Register Belastingadviseur in 2018 afgerond.

In mijn vrije tijd doe ik graag tuinieren, koken/bakken en tijd doorbrengen met mijn vrouw en honden.
 

Vivian van Houtum

Functie: Assistent – accountant

werkzaamheden
  • Samenstellen Jaarrekeningen
  • Verwerken van administratie
  • Ondersteunen van ondernemingen met hun administratie

Als assistent-accountant kan ik u ondersteunen bij de samenstelling van uw jaarcijfers en het verwerken van uw administratie. Ik woon met mijn gezin sinds 2012 in Berghem in de levendige wijk het Reut. Het persoonlijke contact en samen werken aan een juiste verwerking van uw financiële bescheiden is mijn voornaamste drijfveer om met erg veel plezier als assistent-accountant te werken. In mijn vrije tijd ondersteun ik de EHBO vereniging in mijn geboortedorp als het gaat over het in beeld brengen van hun financiële positie. Mijn grootste hobby en passie is krachtsport en dus vind je me met regelmaat in de sportschool. Ik ben sinds september 2014 werkzaam bij HBS.

Henrita van Orsouw

Functie: Assistent – accountant

werkzaamheden
  • Samenstellen Jaarrekeningen
  • Verwerken van administratie
  • Ondersteunen van ondernemingen met hun administratie

Na het afronden van mijn studie H.E.A.O. Bedrijfseconomie ben ik gestart in het bedrijfsleven en ben ik na enkele jaren overgestapt naar de accountancy. Ik heb ruime ervaring opgedaan bij regionale accountantskantoren, met cliënten in het MKB. Ook beschik ik over een brede fiscale kennis waarmee ik  ondernemers kan ondersteunen in hun bedrijfsvoering.

Sinds 2018 ben ik werkzaam bij Hendriks van Bergen & Smulders. Mijn takenpakket omvat o.a.: het samenstellen van jaarrekeningen en het opstellen van periodieke cijfers en begrotingen. Daarnaast adviseer en begeleid ik klanten op financieel administratief gebied. Daarbij wordt niet alleen gezorgd voor een correcte rapportage van het verleden, maar worden in goede samenwerking met de ondernemer ook de recente bedrijfsontwikkelingen gevolgd, zodat kansen en bedreigingen voor de toekomst inzichtelijk kunnen worden gemaakt.   Vooral het cijfermatig controlerend bezig zijn en het analyseren van de bedrijfsontwikkelingen, maar zeker ook het persoonlijke klantencontact geven mij voldoening in mijn baan.

In mijn vrije tijd gaat mijn aandacht allereerst uit naar mijn gezin. Ik hou van wandelen en fitness. Verder kan ik genieten van mijn tuin, ik hou van lekker uit eten en ga graag naar musicals.

Jolanda van der Donk

Functie: Secretaresse

werkzaamheden
  • Binnenkomende telefoon
  • Klanten ontvangen
  • Agendabeheer
  • Boekhoudkundige ondersteuning
  • Overnemen telefoonverkeer

Welkom

Samen met Carla vormen wij het Secretariaat. Als u ons belt krijgt u meestal mij of Carla aan de telefoon. Naast mijn rol als receptioniste heet ik u ook van harte welkom bij ons op kantoor. Naast deze werkzaamheden verzorg ik ook voor klanten de facturering en debiteurenbeheer en verwerk voor hun het telefoonverkeer. Vanaf 2001 ben ik reeds werkzaam bij HBS, eerst vanuit Oss en nu vanuit Berghem. In mijn vrije tijd besteed ik graag aandacht aan mijn gezin, familie en vrienden en hou van wandelen en bodypump.

Ton Hendriks

Functie: Accountant Administratie-consulent

werkzaamheden
  • Beoordelen en samenstellen Jaarrekeningen
  • Ondernemers advies
  • Bedrijfsplan / prognose

“Samen zoeken naar wegen voor verbetering van uw bedrijfsorganisatie en inzichtelijk maken van winstkansen en mogelijkheden. Dat zijn zaken waar  ik graag met u over communiceer. Het opstellen van prognoses en jaarcijfers in combinatie met uw fiscale verplichtingen. Ook daarvoor staat de deur voor u altijd open.”

Mijn positieve gedachte: ‘Geloof in jezelf, dan komt de rest vanzelf.’ Alert zijn naar het zoeken van nieuwe mogelijkheden en de samenwerking met u zijn mijn belangrijkste uitgangspunten. In mijn vrije tijd ben ik penningmeester van de TIBO, een samenwerkingsverband van ondernemingen in Oss en omgeving. Daarnaast ben ik penningmeester van tennisvereniging De Hoef te Heesch, waar ik als tennisser ook actief bezig ben. Een andere hobby is marathonlopen.

Ton Hendriks


Accountant
Administratie-
consulent

Henrita van Orsouw

Assistent-
accountant

Vivian van Houtum

Assistent-
accountant 

Arjan Overdulve

Assistent-
accountant

Carla Boom

Secretaresse

Erik den Brok

Assistent-
accountant 

Gerda van den Hurk


Assistent-
accountant 

Jaap van Ooijen


Fiscaal jurist 

Actueel nieuws

Parkeerbelasting verschuldigd bij stilstaan om te bellen De Gemeentewet staat toe dat gemeenten parkeerbelasting heffen. Het begrip parkeren houdt in het
Auto met transportschade is nieuw voor bpm Bij de registratie in Nederland van een personenauto of motorfiets moet belasting van

Jolanda van der Donk


Secretaresse

Gerco van Els


Accountant
Administratie-
consulent 

Henrie van Bergen


Accountant
Administratie-
consulent

Elise Talboom


Assistent-accountant 

Carlet Bimbergen


Assistent-accountant 

Ellen Schukkink


Loon-administrateur 

Freek van Bergen


Assistent-accountant 

Kristel Peters


Loon-administrateur 

Dennis Janssen

  
(Aspirant) Loon-administrateur 

Carla Boom

Rowan Cremers

Fiscalist

Carla Boom

Erwin van Erp

Accountant
Administratie-
consulent